torstai 11. joulukuuta 2014

TAKING CARE OF MY BODY

Olen makoillut kipeänä yli viikon ja eilen pääsin vihdoin salille koska oli vähän parempi olo.

Koska olen ollut kipeänä nyt viikon olen entistä enemmän alkanut perehtyä terveelliseen ruokavalioon. Olin tiistaina töissä Marcoksen cateringissä tarjoilijana hyvinvointikauppa Purissa, joka sijaitsee Urho Kekkosen kadulla. Ihana kauppa ja vielä ihanempia ihmisiä töissä siellä! No, sieltä ainakin sain enemmän inspistä muuttaa ruokavalioni koska huomasin miten paljon kaikkea erilaista hyvää on tarjolla. Mitä kaikkea voikaan tehdä jostain oudoista siemenistä. Olen kyllä nähnyt kaikissa blogeissa respetejä ja hehkutteluja raakaruoasta mutta olen aina vain skipannut ne ja miettinyt että ne on niin vaikeita valmistaa ja kalliita. Eilen annoin periksi ja valmistin Chia vanukkaan. Anteeksi kielenkäyttöni mutta vittu että sitä vanukasta ollaan hehkutettu jokaikisessä paikassa. Eilen kokeilin ensimmäistä kertaa ja huomasin miten helppo se oli valmistaa. Pari kolme ruokalusikallista Chia siemeniä ja päälle mantelimaitoa ja sen jälkeen jääkaappiin. 30 min myöhemmin se oli vanukasta. Superfood.

Kahvin sijaan juon paljon enemmän teetä. Teen sijaan juon paljon enemmän kuumaavettä chilin, hunajan, inkiväärin ja sitruunan kanssa. Käytän ruoanlaitossa pelkästään kookosöljyä. Syön kaikkia eri ravintolisiä. Long story short - otan parempaa huolta kehostani. Ainakin nyt kun se sitä eniten tarvitsee! Babysteps.. Kohta olenkin joku raakakakku bloggaaja!



2 kommenttia:

  1. Sellanen mikä ainakin itelläni on vaikuttanut enemmän kuin mitkään terveys tai rakaruot tai kasvikset on _tarpeeksi_ syöminen.. Olen seurannut blogiasi pitkään(tykkään btw) ja tiedän että tarkkailet tosi paljon painoasi ja syömisiäsi ja et yleensä syö varmaan ihan tarpeeksi ja olin ennen itse ihan samanlainen ja todella laiha, en syömishäiriöinen mutta todella syömisiäni tarkkaileva ja terveyttä hakeva ja söin vaan terveellisiä juttuja, mutta en tarpeeksi ja olin kipeänä koko ajan.. siis tosi usein, kaveritkin aina huomauttelivat ja tuntuu että säkin oot tosi usein ja se on ärsyttävää, tiedä. Kaikki loppui siihen kun menin koulun ohella töihin ja en kiireiseltä elämältäni kerennyt enää tarkkailla syömisiäni niin paljon, söin suklaata ja välillä roskaruokaa mutta eniten tietysti hyvää perusruokaa, mutta en vaan salaattia papuja tms vaan myös pastaa, perunaa, jauhelihaa, makaronilaatikkoa, lasagnea (hiilareita omg) ja nyt en edes muista milloin olen ollut kipeänä viimeksi vaikka en syökään ns yhtä "terveellisesti". Ja enne olin oikeasti koko ajan! Kannattaa alkaa miettiä, itsekin heräsin aika paljon entisestä superfood minästäni :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista ! Syön kyllä pastaa, riisiä, pizzaa, perunaa, bataattia yms :) Lasagnekin kuuluu ihan lemppariruokiini :) Tänne blogin puolelle postaan 0,01 % ruoista mitä syön! Mutta tiedän itsekin että kun syön vähemmän ja saan vähemmän energiaa niin myös voin huonommin.. Eli hyvä kommentti josta on toivottavasti apua muille myös!!

      Poista