lauantai 26. heinäkuuta 2014

THE BEGINNING OF OUR TRIP

Hey Babes!

Terveisiä Madeiralta. Siitä on vähän aikaa kun postailin viimeksi. Voisin heittää tähän perus selitykset taas että on ollut kiirettä - mutta ei ole! Olen vain nauttinut ajastani ja unohtanut kokonaan kännykän ja tietokoneen. Välillä olen käynyt instagramissa päivittämässä mun tuhatta-ja-sata seuraajaa hahah. Tultiin eilen Madeiralle vasta kahdelta yöllä. Oltiin ihan nollat taulussa koska oltiin oltu reissaavalla jalalla jo 20 tuntia. Mutta siitä lisää myöhemmin postauksen aikana. Nyt kerron teille ensin vähän Barcelonasta!

Saavuttiin Barcelonaan tiistai iltana. Oltiin vuokrattu huone Air BNBn kautta. Asuttiin Alex nimisen miehen luona. Huone oli todella kiva, 100 metriä La Ramblalta. Meillä oli oma makuuhuone + olohuone, jaettu wc, kylppäri ja keittiö. Hintaa oli yöltä vain 38€ - eli paljon halvempaa kuin missään Hotellissa.  Kuvassa kilistellään yhteisen reissun alkamista meidän pieneltä parveekkeelta. Ainiin, siellä huoneessa oli sellainenkin!

Arc De Triomphe. Day two: Käytiin rannalla ja kävelemässä vähän ympäri kaupunkia. Illalla syötiin Tapas 24 nimisessä ravintolassa (suosittelen ja niin moni muukin varmaan, ravintolaan oli jono koko illan ajan). Ennen illallista:

Käveltiin Güellin puistoon.

Katsottiin kauniita maisemia, puistosta oli näkymät koko Barcaan. Oli aika romanttista niin päätin ikuistaa kuvan siitä, heh.

Day three: Rannalle…

..Mercat de La Boquerian kautta. Täällä kaikki valmiiksi leikatut hedelmät, smoothiet ja mehut olivat 1-2€. H e a v e n.

Käveltiin rannalle. Rakastan palmuja!

La Playa! Juotiin olutta ja syötiin oliiveja suoraan purkista. Käytiin uimassa joka 15 minuutti koska oli niin kuuma. Ihanaa :)

Oliivien jälkeen oli vähän nälkä. Rannan vieressä oli ihana hampurilaisbaari El Kiosko. Suosittelen! Söin vegeburgerin salaatilla vaikka himoitsin aika paljon Marcoksen hampurilaista pihvillä ja ranskalaisilla..

Viiniä parvekkeella. Ihailin uutta mekkoa ja rusketusta.

My babe! Vikana iltana Barcassa istuttiin terassilla ja juotiin litran sangria puoliksi ja jaettiin pari tapasta. Oli kiva fiilis herätä neljältä aamulla ja heittää rinkka selkään. naaawt. Oli jano, kuuma ja pieni entinen humala. Rinkka painaa juuri sen verran että en jaksaisi mielellään kantaa sitä. Käveltiin pari kilsaa juna-asemalle josta lähti ensimmäinen juna lentokentälle. Meidän lento Portoon, jossa me välilaskeuduttiin oli myöhässä 1,5 tuntia. Oli ihan kiva että se oli myöhässä, niin sain nukuttua vähän lisää ilmastoidussa lentokentällä!

Eilen aamulla saavuttiin Portoon. Jatkolento Madeiralle oli vasta ysin aikoihin illalla joten meillä oli koko päivä aikaa hengailla Portossa.

Näyttää ihan museolta mutta tämä oli paikallinen rautatieasema! Niin kaunis.

Ihana vanha kaupunki joka oli vain yhtä ylä- ja alamäkeä.

Douro joki. Oikealla puolella näkyy Porto.

Iltapäivällä iski kamala väsymys. Oltiin kummiskin herätty aamulla kello jo aamu neljältä. Otettiin kahvit ja mentiin hengailemaan puistoon. Kahvit ei piristänyt joten nukuttiin puistossa vielä 1,5 tunnin päiväunet!

Aikaisemmin sinä päivänä syötiin picnic brunssi ulkona. Kaupasta lähti mukaan sämpylöitä, tuorejuustoa, avokadoa ja luumutomaatteja!

Joskus seitsemän aikaan illalla otettiin juna takaisin lentokentälle. Siellä odotti ylläri: TAP flight to Funchal - DELAYED. New boarding time 23:40. Oltiin niin väsyneitä. Onneksi nukuin puolet tuosta ajasta kentällä ja melkein koko lennon. Automatka tänne Marcoksen isän ja vaarin kanssa meni ihan ohi ja tänään aamulla heräsin tähän:

Ollaan nyt siis poikaystäväni Marcoksen sukulaisten luona Madeiralla. Täällä lomaillaan kunnes meidän interrail alkaa 7. elokuuta!

Anyway, tänään ollaan kierretty autolla ympäri saarta ja ajettu melkein 2 km korkeuteen. So nice! Next up dinner :)

SEE YOU LATER! Seuraava postaus tulee taas kun olen saanut lisää kuvia otettua :-)

xoxo

1. Vastaukset
    1. Minäkin olen aina välillä kateellinen sille, että saan olla matkalla :D

2. Ihanat noi smoothiet ja mehut! Ja hyvä ronja ettet ottanut sitä lihahampparia vaikka teki mieli, mieti sillon mistä se on tehty oikeasti niin pitäisi himo helpottaa:) ps. näitä matkapostauksia on TOSI kiva lukea !

1. Ihanaa kuulla :) ! Näitä postauksia tulee lisää…!