torstai 16. tammikuuta 2014

THAILAND PART 4

Viimeinen osa mun thaimaan reissusta! Kuvia tulee vielä varmasti lisää.. Niitä nimittäin löytyy :D
Eli, kun tultiin kotiin Phi Philtä käytiin heti syömässä bigassbreakfastit. Toastia, kahvia, hedelmiä - you name it. Koitettiin maata pari tuntia rannalla mutta ei jaksettu. Mentiin vain nukkumaan hotellille ja suuniteltiin meidän kaksi viimeistä päivää.

Suunitelmissa oli eli mentäisiin ostaa kaikki tuliaiset (shoppailemaan) ja sen jälkeen nautittaisiin vikat auringonotot. No, tokavikana päivänä mentiin Patong beachille. Eli varmaan Phuketin likaisimpaan ja ällöttävimpään rantaan. Vedessä oli ties mitä muovipusseja ja pulloja. Ewww!

Juotiin pari olutta ja hengailtiin rannalla jonka jälkeen oli tarkoitus mennä shoppailemaan.

Sinä päivänä, Patong beachillä.

Pari tuntia myöhemmin löysin itseni Phuketin sairaalasta. Olin saanut ruokamyrkytyksen. Kesken shoppailua tuli todella heikko olo ja oli vaan pakko päästä takaisin hotellille. Help me lord. Patong beachiltä - Kata beachille 20 min Tuktukilla. Hahah... Kun pääsin hotellille juoksin suoraan vessaan ja tungin pään pönttöön.

Hotellin henkilökunta soitti heiti taksin joka vei minut sairaalaan. Kiitos luojan että mulla oli kattava matkavakuutus. Kun pääsin sairaalaan mut laitettiin heti tiputukseen ja sain lääkettä joka lopetti oksentelun melkein heti.

Panoraamakuva huoneesta. Oikealta ei näy koska oli niin kirkas valo mutta ikkuna oli lattiasta kattoon ja näköala oli huikea :) Ikkunasta näki kaikkien kattojen ylle.

Mukavissa sairaala vaatteissa. Reetta sai samanlaiset vaikka oli vaan seurana! Vaikka tää ei ollut niin vakava keissi, niin oli todella pelottavaa olla sairaalassa toisella puolella maailmaa. En meinannut päästä pois sieltä seuraavana päivänä pelkkien paperisotkujen takia!! Miettikää. Vaikka olin ihan terveenä, mut pidettiin kiinni tiputuksessa kello 19 saakka seuraavaan päivään saakka sen takia että vakuutusyhtiöllä ei ollut mun lentotietoja.

Ja sain kaikennäköisiä lääkkeitä joiden takia jouduin taas täällä suomessa käydä päivystyksessä. Esimerkkinä relaksantit jotka vaikuttivat koko keskushermostoon. Olin menossa uudenvuodenaattona töihin, kunnes otin lääkkeet ja yhtäkkiä huomasin olevani puolikoomassa. Ihmiset puhui mulle paljon mutta en kyvennyt vastaamaan tai reagoimaan asioihin normaalisti. Monta päivää sairaalan jälkeen kun oltiin jo suomessa, en halunnut tehdä muuta kuin nukkua. Sen takia en myöskään postaillut mitään tänne.

Myöhemmin googlasin ja tutkin lääkkeitä ja minulla oli melkein kaikki mahdolliset sivuvaikutukset. Olen niin onnellinen että tämä tapahtui matkan lopussa eikä alussa. Olisi ollut niin ikävää että tällainen ruokamyrkytys ja nausia lääkkeet olisivat pilanneet puolet matkasta. Mutta, mitäs pienestä. Tällaista sattuu ja tapahtuu! Pakko syyttää itseäni vaan. Tein melkein kaiken mitä "ei saisi tehdä" kun reissaa tällaisissa maissa. Kaikki juomat otin jäillä, silittelin katukoiria, söin katuruokaa ja salaatteja, nielaisin merivettä (vahingossa tietenkin haha), en käyttänyt käsidesiä (ja käsienpesuun ei aina ollut mahdollisuutta)..